اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
سئو چیست؟

سئو، فریب کاری یا بهینه سازی؟

شاید بارها درباره واژه سئو و یا رنکینگ دادن گوگل به محتواهای سئو را شنیده باشید. برخی بر این تصور اشتباه هستند که سئو، فریب و دستکاری موتورهای جستجو با ترفندهای بازاریابی است. اما این تصور اشتباه، محصول اطلاعات نادرست و ناقص برخی از افرادی است که چشم بسته درباره سئو و ویژگی‌هایش قضاوت می‌کنند. اگر سئو فریبکاری نیست، پس چیست؟

 

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. اگر بخواهیم عبارت بهینه سازی موتور جستجو را برایتان بازتر کنیم می‌توانیم این چنین بیان کنیم که مجموعه فرایندهای اطلاع رسانی به مخاطبان که به واسطه رعایت یک سری استانداردها، سبب بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان و همچنین رسیدن به رتبه بندی بالا در وبسایت می‌شود. در تعریف دیگر می‌توان گفت که سئو مجموع شیوه‌هایی است که می‌توان از آن برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها استفاده کرد.

هدف اصلی سئو چیست؟

بیان مهمترین پارامترهای مرتبط با یک صفحه خاص و اهمیت ‌آن در صفحه نتایج جستجو، هدف اصلی سئو سازی سایت می‌باشد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از محتواهای سئو سازی شده، وب سایت خود را بهینه و به روز کنید. از دیگر اهداف سئو می‌توان به افزایش ارتباط میان صفحات با کلمات کلیدی وارد شده از سوی کاربران اشاره کرد. در واقع به کار بردن کلمات کلیدی در متن سبب می‌شود که بیشترین صفحات مورد جستجو از سوی کاربران، نمایش داده شود. بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا بهترین و تاپ‌ترین نتایج جستجو را پیدا کند.

رتبه کردن صفحات در گوگل

اهداف سئو را می‌توان اینگونه خلاصه کرد:

۱. ایجاد افزایش بازدیدکنندگان از صفحات وب سایت‌ها
۲. برندینگ کردن محصولات، کالا و خدمات
۳. رنکینگ گرفتن و یا رتبه بندی سایت در موتور جستجو
۴. افزایش فروش خدمات و محصولات
۵. معرفی کالا و خدمات با استفاده از سئو سازی سایت توسط بازاریاب محتوا

فرایند سئو کردن سایت

بخش عمده سئو سازی سایت، داشتن اطلاعات بالا درباره حوزه‌های گوناگون است. در واقع مطالعه بالا و سبک نوشتاری صحیح برای محتواهای سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. تغییر مستمر الگوریتم‌های رتبه بندی از سوی موتورهای جستجو بسیار غیرقابل پیش بینی بوده و همین موضوع سبب شده تا مهندسین و کارشناسان سئو اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف به روز رسانی کنند. اگرچه الگوریتم رتبه بندی گوگل، ماجرای شناخته شده‌ای است و رقابت در سئو سازی سایت بالا رفته است اما همچنان بهینه سازی سایت، مستلزم دانستن معیارهای جدید گوگل است. گوگل، بالغ بر ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی یک سایت را دارا می‌باشد که کارشناسان سئو باید بر مهمترین معیارهای آن تسلط کافی داشته باشند. در ادامه به شرح مختصری درباره برخی از نکات کلیدی برای بهینه سازی سایت می‌پردازیم.

ترفندهای راه اندازی یک وب سایت موفق با محتواهای سئو عبارتند از؛

 

۱- از حال مشتریان خود با خبر باشید

شاید این جمله برایتان کمی تعجب برانگیز باشد اما تا زمانی که از حال مشتریان خود با خبر نباشید و مشتریان خاص خود را از میان حجم بسیاری از مردم تشخیص ندهید، راه به جایی نمی‌برید. تشخیص مشتریان و شناخت نیازهای آنان، یعنی ایجاد ارتباط مستقیم با آنان که با موفقیت وب سایت شما تا حد بسیار زیادی برابری می‌کند. به مراتب اگر خود را جای مشتری بگذارید که برای استفاده از محصول و یا خدمات شما، چه نوع کلمات کلیدی را در مرورگر گوگل جستجو می‌کند، به راحتی نصف راه نرفته را می‌روید.

از حال مشتریان خود با خبر باشید

۲- به وب سایت خود محتواهای جدید اضافه کنید

غالبا دیده شده برخی از وب سایت‌ها برای محتوا گذاری بسیار کم کار هستند، در صورتی که یک وب سایت کم کار هیچ وقت نمی‌تواند به یک برند تبدیل شود. دنیای مجازی، دنیای ارتباطات است و شما باید از طریق محتواهای سئو سازی شده با مشتریانتان ارتباط متقابل و مستقیم داشته باشید. هر هفته برای محصولات و خدمات خود محتواهای تبلیغاتی جدید اضافه کنید. سعی کنید از این طریق مدام در نظر مشتریان پررنگ شوید و در صفحات اول مرورگر جستجو قرار بگیرید.

۳- شناخت اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت

دنیای دیجیتال مارکتینگ، دنیای آنقدرها پیچیده‌ای نیست اما در عین حال بسیار جادویی است. سئو یکی از بخش‌های حائز اهمیت این دنیای جادویی است که با استفاده از آن می‌توانید در نظر مشتریان و مخاطبان خود بدرخشید. امروزه کمتر کسی است که برای دریافت اطلاعات بیشتر، خرید کردن، ثبت نام در حوزه‌های مختلف، استفاده از خدمات بهداشتی، تجاری، عمومی و یا اجتماعی به سراغ کامپیوتر و اتصال به اینترنت نرود. در واقع این دنیای جادویی سیر تا پیاز تمامی خواسته‌های افراد را به راحتی برآورده می‌کند، پس چرا ما از این فرصت استفاده نکنیم. سرمایه گذاری روی محتواهای تبلیغاتی سئو سازی شده، بهترین راهکار برای آن است که بتوانیم سری از میان سرها درآوریم و خدمات خود را به یک برند خوشنام تبدیل کنیم. اما فراموش نکنیم که محتواهای کاربردی همراه با خدمات با کیفیت به مشتریان عرضه کنیم.

 

سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه؟

مجدد برمی‌گردیم به موضوع محتوا که با عنوان: سئو، فریب کاری یا بهینه سازی شروع شد. در اینجا ما می‌خواهیم شما را با یک اصطلاح جالب آشنا کنیم و آن هم معنای سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. دو واژه کلاه سفید و کلاه سیاه از افراد خوب و بد در فیلم‌های وسترن گرفته شده و در واقع به تکنیک‌های قانونی سئو و ترفندهای غیرقانونی سئو اشاره دارد. استفاده از روش‌های غیرقانونی سئو شاید در کوتاهترین زمان ممکن باعث افزایش رتبه سایت شود اما به یکباره با کاهش رتبه ناگهانی در سایت و حتی حذف تمامی صفحات وب سایت منجر خواهد شد. ما در اینجا نمونه هایی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را برایتان عنوان می‌کنیم تا درک موضوع برایتان شفاف‌تر شود.

 

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

شیوه‌های سئو کلاه سفید عبارتند از:

استفاده از محتواهای کاربردی، ارزشمند و مفید

بهره‌مندی از لینک‌های واقعی

سرمایه گذاری برای ساخت برند

استفاده از استراتژی محتوایی

تحقیق برای نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی

بالا بردن کیفیت سایت و ارائه خدمات مطلوب

شیوه‌های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

استفاده از بک لینک‌های نامربوط و یا دست‌کاری کردن لینک‌ها

استفاده از کامنت‌های اسپم

درج محتواهای بی کیفیت

جمع بندی

توجه به استانداردهای اصلی و مشخص شده سئو سازی برای بهینه کردن سایت‌ها یک طرف، برخورداری و اضافه کردن محتواهای ارزشمند از طرف دیگر مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای یک سایت بهینه شده می‌توان به بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان سایت، رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو، برندینگ شدن و همچنین افزایش بازخورد مخاطبان اشاره کرد. در واقع شما با سرمایه گذاری بر روی محتواهای سئو سازی شده و قرار دادن محتواهای متنی ارزشمند در سایت خود، با یک تیر چند نشان می‌زنید و آینده وب سایت خود را اینگونه تضمین می‌کنید. برای بهره مندی از اطلاعات بیشتر حتما ویدئو موجود در این صفحه را مشاهده فرمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

2 فکر در مورد «سئو، فریب کاری یا بهینه سازی؟»
    N.T ۳ شهریور ۱۴۰۱

    مثل همیشه عالی و پرمحتوا

    پاسخ
      احمدرضا رنجبر ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز 🙏

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo
درود، احمدرضا رنجبر هستم. چطوری میتونم کمکت کنم؟