بررسی روش های تبلیغات آنلاین

بررسی محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی + مزایا و معایب

از خودتان بپرسید!

سوال اینجاست که در میان خروارها تبلیغات متفرقه، کدام شیوه از تبلیغات اینترنتی می‌تواند به حد کافی موثر باشد؟ چه کنیم تا در میان حجم بزرگی از تبلیغات گوناگون سری در میان سرها درآوریم؟ چه شیوه‌ای را برای معرفی کالا و خدمات خود انتخاب کنیم تا بازخورد بهتری داشته باشد؟ بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی چیست؟ به زبان خودمانی‌تر چه کنیم تا مخاطبان برای دریافت خدمات ما سر و دست بشکنند. برای ساده‌تر شدن کار، دریافت راهنمایی‌های لازم از خدمات مشاوره‌ای شرکت میرکاوب، مسیر را برایتان هموار می‌کند. اما ما سوالات شما را در اینجا بی جواب نمی‌گذاریم. با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی را در اختیارتان قرار دهیم.

چطور یک برنامه اثربخش بازاریابی را به کسب و کارمان گره بزنیم؟

صاحبان کسب و کار توجه کنند!

قبل از پاسخ دهی به سوال‌های فوق، اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم. هیچ روش برتری برای تبلیغات اینترنتی وجود ندارد. آنچه که از اهمیت بسزایی برخوردار است، انتخاب نوع تبلیغ آنلاین بر اساس نیازها و اهداف شماست. در واقع پیش از آنکه بخواهید به سوی تبلیغات اینترنتی بروید، باید هدف خود را از حضور در این دنیای رقابتی روشن کنید. هدفتان از انتخاب یک شیوه بازاریابی خاص چیست؟ فروش بیشتر؟ دیده شدن؟ برندینگ؟

زمانی که هدف خود را مشخص کردید، می‌توانید قدمی برای حضور داشتن در بازار تبلیغات اینترنتی بردارید. توسعه کسب و کارهای اینترنتی و به دنبال آن شیوه‌های نوین بازاریابی دیجیتال، سبب باز شدن مسیر پیشرفت برای تمامی افراد شده است. به زبان خودمانی می‌توان اینگونه بیان کرد که تاثیر بازاریابی دیجیتال و راه نفوذ آن به کنج خانه‌های مردم به اثبات رسیده است. در نتیجه برای آنکه بتوانید در فضای اینترنت حضور پر رنگی داشته باشید، استفاده از روش‌های تبلیغاتی را باید بلد باشید. برخورداری از اطلاعات دیجیتال مارکتینگ عینا مانند یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر عمل می‌کند. چه بسا حتی بهتر از آن.

انواع تبلیغات اینترنتی کدامند؟

اجازه دهید کمی از اغراق گویی فاصله بگیریم و با زبان عامیانه موضوع روش‌های تبلیغات اینترنتی را برایتان باز کنیم. بستر اینترنت را می‌توان مانند سفره‌ای نگاه کرد که برای عموم افراد پهن شده است. حالا اینکه چه کسانی بهتر بتوانند از خود پذیرایی کنند، بستگی به میزان آگاهی از جزئیات سفره دارد. این جزئیات شامل دانستن انواع شیوه‌های بازاریابی دیجیتال می‌شود.

یک: سئو- SEO

جایگاه و موقعیت سایت تا حد زیادی به سئو سازی سایت مرتبط است. شما می‌توانید از طریق سئو سایت، دسترسی و ورود کاربران به سایت خود را امکان‌پذیر کنید. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. در نتیجه به ارتقاء سایت و همچنین بهبود عملکرد سایت کمک بسیار زیادی می‌کند.

اگر سایت شما از سئو با کیفیتی برخوردار باشد، بدون شک مورد هدف کاربران بسیاری در نتایج نمایش گوگل قرار می‌گیرد. آنچه که از نظر موتورهای جستجو مورد ارزشگذاری واقع می‌شود، محتواهای استفاده شده در سایت، لینک‌های ورودی و خروجی، سرعت سایت، ساختار مناسب سایت و مواردی از این قبیل است. در واقع این شاخص‌ها برای موتور جستجو جهت رتبه دهی سایت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دریافت رتبه در نتایج موتور جستجو با سئو

به دست آوردن رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو شاید در ابتدا کمی سخت و گنگ باشد. اما به مراتب و با در نظر گرفتن برخی از پارامترها دستیابی به آن امکان‌پذیر است. تنها کافیست که شاخص و اولویت‌های ارزش‌گذاری موتور جستجو را بدانید تا بر اساس همان عمل کنید. توجه داشته باشید که این بهینه سازی‌های سایت را به هیچ وجه دست‌کم نگیرید. همین بهینه سازی‌های سایت، تا حد بسیار زیادی به رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند. با سئو سازی سایت فروش محصول و خدمات خود، می توانید در بالاترین رده‌های نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

معمولا سئو سایت، هزینه بالایی دارد اما با توجه به رقابت در میان سایت‌های متفرقه و مشابه، این هزینه کاملا از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. از جمله ویژگی‌های شاخص سئو آن است که با کم شدن یا حذف شدن بودجه تبلیغات در یک برهه زمانی، شما را تنها نمی‌گذارد. برخلاف بقیه مدل‌های تبلیغاتی که اگر بودجه‌ای نداشته باشید، نمایش داده نمی‌شوید. توجه داشته باشید که سئو سایت یک کار کوتاه مدت نیست که هر زمان بخواهید آن را متوقف کنید. سئو سازی سایت، باید به طور مرتب و مداوم پیگیری شود. برای نمونه به روز رسانی همیشگی سایت، تولید محتواهای کاربردی در اهداف سئو و شیوه بهینه سازی سایت بسیار موثر است.

ایجاد یک کسب و کار کم خرج اما موثر با استفاده از سئو سایت

مزایای سئوسازی سایت:

۱. افزایش و جذب ترافیک ارگانیک
به معنای آن است که شما با سئو سازی، قادر خواهید بود مخاطبان خاص خود را به راحتی مانند آهنربا جذب کنید. جذب مشتریان به مراتب باعث افزایش فروش و عرضه بیشتر خدمات می‌شود.
۲. توسعه کسب و کار اینترنتی
با سئو سازی سایت، شما قطعا کسب و کار اینترنتی خود را توسعه می‌دهید. معرفی محصولات و خدمات از این طریق کار ساده‌ای است. چی بهتر از یک سایت فروشگاهی آنلاین با مخاطبان بسیار؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید حتما با مشاوران شرکت میرکاوب تماس حاصل کرده و اطلاعات دقیق‌تری را دریافت نمایید.
۳. دسترسی به بالاترین رتبه در صفحه نتایج گوگل
هدف اصلی از سئو سازی سایت، دریافت بهترین رتبه در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. طبیعتا با دیده شدن سایت شما در صفحه نتایج، تعداد بازدیدکنندگان از صفحه شما بالا می‌رود. یک ساختمان پزشکان را در نظر بگیرید که بیماران برای دیدن بهترین پزشک، از در و دیوار ساختمان بالا می‌روند. سئو سازی با کیفیت یک سایت نیز دقیقا به همین شکل عمل می‌کند. اگر به اندازه کافی دیدنی باشید، شک نکنید که کاربران هر طور شده راهی برای چک کردن سایت شما پیدا می‌کنند. در نتیجه همین دیده شدن، میزان رونق کسب و کارتان را نیز افزایش می‌دهد.
۴. اختیار عمل برای تعیین میزان بودجه برای پروژه های سئو
شما با توجه به یک بودجه معین می‌توانید سئو سایت خود را ایجاد کنید. در واقع همین میزان اختیار عمل در رابطه با اختصاص دادن بودجه سبب شده است که سئو به عنوان محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی معرفی شود. علاوه بر آن شما با استفاده از سئو می‌توانید رهبر بازار خودتان باشید.

معایب سئو:

۱. صبور باشید. نتایج فوری اتفاق نمی‌افتند. معمولا پروژه‌های سئو با اهداف بلند مدت اجرا می‌شوند.
۲. برگشت سرمایه دقیقا روز بعد ظاهر نمی‌شود.
۳. رقابت از طریق سئو در برخی از حوزه ها به خصوص برای شرکت‌های نوپا کمی دشوار است.
۴. در طولانی مدت نتایج فوق العاده‌ای دارد.

دو: بازاریابی محتوا یاcontent marketing

امروزه شاهد آن هستیم که بازاریابی محتوا برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی لازم و ضروری است. در واقع از بازاریابی محتوا به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی عنوان می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که حتی برخی از مدیران کسب و کارها نمی‌دانند که بازاریابی محتوا چیست؟ یا به چه کاری می‌آید؟ برخی دیگر نیز آن را کار ساده‌ای می‌دانند. اما واقعیت این است که در بازاریابی محتوا تمامی استانداردهایی که برای سئو محتوا باید رعایت شود، مد نظر قرار می‌گیرد. علاوه بر آن بخش مهمی از محتوا به سطح کیفیت و کاربرد آن بستگی دارد. به طور یقین اگر محتوایی مفید نباشد، طبیعتا خواننده‌ای هم نخواهد داشت. اگر تمایل به راه اندازی کسب و کار خود در فضای اینترنتی هستید، پیشنهاد می‌شود که از همین اول ماجرا، قدم هایتان را سفت و محکم بردارید. تولید محتوای خوانا و مفید باید از جمله اولویت‌های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باشد.

راه حل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی داشتن محتوایی عالی است، نه هر محتوایی، فقط محتوای عالی

مزایای بازاریابی محتوا:

۱. امکان اشتراک گذاری محتوا با سایرین
شما می‌توانید از طریق بازاریابی محتوا، تمامی محصولات و خدمات خود را از صفر تا صد به مخاطبان معرفی کنید. ارائه محتواهای آموزنده و مفید به مخاطبان و سایر کاربران راه ساده اما بسیار کاربردی برای جذب مخاطبان بیشتر است. حتی اگر در حوزه مکانیک فعال هستید، می‌توانید از طریق درج محتواهای بازاریابی مرتبط با کارتان در سایت به نتایج بسیار مطلوبی برسید.
۲. بهبود سئو سایت برای افزایش ترافیک
تولید محتوای ناب به افزایش ترافیک سایت و میزان بازدیدکنندگان کمک می‌کند. زمانی که در حال تولید محتوا هستید، باید به تمامی موارد سئو نظیر کلمات و عبارت‌های کلیدی، لینک گذاری، محتوای یونیک، تگ‌ها و موارد این چنینی توجه داشته باشید. توجه به همین موارد باعث افزایش رتبه سایت و همچنین بهبود سئو سایت می‌شود.
۳. سرنخ دادن به مشتری با استفاده از بازاریابی محتوا
شما با استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتواهای یونیک در سایت، به مشتریان خود سرنخ می‌دهید. این سرنخ به معنای معرفی محصول و خدمات‌ شما به کاربرانی است که برای اولین بار به سایت شما ورود پیدا می‌کنند. حتی اطلاعاتی نظیر شماره تماس، ایمیل، راه‌های برقراری ارتباط در سایت به مخاطب سرنخ می‌دهد. حتی اگر برای اولین بار کاربر از خدمات شما استفاده نکند. در واقع همین سرنخ‌ها باعث جذب مشتری می‌شود. در۸۰ درصد موارد، کاربران وقتی برای اولین بار از سایتی بازدید می‌کنند، به دنبال خرید خدمات و محصولات از شما نیستند. بازدید از سایت برای اولین بار، تنها برای دریافت اطلاعات کامل برای برقراری ارتباط و اطمینان از خدمات شماست.

معایب بازاریابی محتوا:

۱. رقابت در بازاریابی محتوا بسیار است. حدود ۹۰ درصد از مشاغل، از بازاریابی محتوا به عنوان اصلی‌ترین تبلیغات آنلاین بهره می‌برند.
۲. صرف زمان بسیار زیاد برای بازاریابی محتوا
۳. یافتن منابع غیر تکراری برای تولید محتواهای متنی
۴. پیچیدگی در سنجش اثرگذاری محتوا

سه: تبلیغات نمایشی

از دیگر بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌توان به تبلیغات نمایشی اشاره کرد. اصولا در تبلیغات نمایشی ترکیبی از محتوا، تصویر و URL دیده می‌شود. URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator است. به معنای شناسایی موقعیت یک فایل در اینترنت. در واقع آدرسی است که برای دانلود محتواهای تصویری و یا ویدیو یا نرم افزارها بر روی آن کلیک می‌کنیم. از این طریق به مراتب دسترسی به سایر اطلاعات مرتبط با تبلیغات نمایشی بیشتر می‌شود.

تبلیغات نمایشی شامل فیلم، تصاویر ثابت و متحرک، متن و مانند اینها ست. برای ارائه تبلیغات نمایشی روی سایت، قالب‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان بر حسب سلیقه از انواع آن استفاده کرد. ناگفته نماند که تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات یوتیوب، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تبلیغات متنی در زیرمجموعه تبلیغات نمایشی قرار دارند. در ادامه به توضیح هر یک از روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای اینترنتی می‌پردازیم.

انواع تبلیغات نمایشی کدامند؟

۱- تبلیغات بنری
۲- تبلیغات واکنش گرا
۳- تبلیغات همسان
۴- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات نمایشی که اصطلاحا به آن تبلیغات کلیکی گفته می‌شود.

مزایای تبلیغات نمایشی:

۱. کمک به افزایش تعداد بازدیدکنندگان
۲. افزایش فروش و عرضه خدمات
۳. برندینگ کالا و خدمات
۴. جذب مخاطبان
۵. حفظ مشتریان فعلی
۶. برگشت سرمایه

معایب تبلیغات نمایشی:

۱. عدم تاثیر گذاری مستقیم بر بالا رفتن میزان فروش و عرضه خدمات
۲. بالا بودن هزینه‌های تبلیغات نمایشی

چهار: تبلیغات بنری

از جمله باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. در حال حاضر هم تبلیغات بنری به یکی از اصلی‌ترین تبلیغات آنلاین تبدیل شده است. تبلیغات بنری شامل تبلیغات متحرک و یا ثابت می‌شود. حتما در هنگام وب گردی متوجه این نوع تبلیغات شده‌اید. کاربر با کلیک بر روی تبلیغات بنری به راحتی به صفحه وب سایت منتقل می‌شود. ناگفته نماند که تبلیغات بنری یکی از شیوه‌های محبوب تبلیغات اینترنتی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات خدماتی است.

انواع تبلیغات بنری کدامند؟

1. تبلیغات بنری ثابت

هدف از اینگونه تبلیغات افزایش ترافیک سایت، جذب مخاطب، بالا بردن فروش و معرفی برند است. این نوع از تبلیغات بنری مناسب تمامی کسب و کارهای اینترنتی است.

2. تبلیغات بنری ریتارگتینگ

هدف از این نوع تبلیغات افزایش فروش و ارتقاء عرضه خدمات، جذب مخاطب و معرفی برند است. در ادامه محتوا به شرح کاملی از تبلیغات ریتارگتینگ خواهیم پرداخت.

3. تبلیغات بنری هدفمند یا همسان

این نوع تبلیغات همانطور که از نامش پیداست بر اساس کلید واژه، موضوع محور و همچنین رفتار محور است. افزایش فروش در کسب و کارهای اینترنتی از جمله فواید تبلیغات بنری هدفمند محسوب می‌شود. در ادامه محتوا و در بخش جداگانه‌ تبلیغات همسان شرح داده می‌شود.

نشانه گیری و جذب مخاطبان خاص با استفاده از طراحی تبلیغات بنری
مزایای تبلیغات بنری:

۱. معرفی برند در فضای آنلاین

نقش بنرها در فضای آنلاین دقیقا مشابه تبلیغات بیلبوردی است. شما با طراحی مناسب می‌توانید به برند خود هویت دهید و از این طریق به مخاطبان خود آگاهی دهید.

۲. ارتقاء خدمات و افزایش فروش

معرفی خدمات و محصولات از طریق تبلیغات بنری و تبلیغات اینترنتی، راهیست برای ترغیب مخاطبان و کاربران.

۳. افزایش حجم ترافیک سایت

ترافیک سایت برای برخی از سایت‌ها مانند سایت‌های خدماتی و یا سایت‌های خبری از اهمیت بسیاری برخوردار است. تبلیغات بنری را می‌توان یکی از بهترین ابزار تبلیغاتی برای افزایش حجم ترافیک سایت دانست.

۴. قیمت مناسب جهت ارائه تبلیغات

اشتراک گذاری تبلیغات از طریق بنر بسیار ارزان‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی است. برای ارائه تبلیغات بنری پلتفرم‌های مختلفی در دسترس کاربران است که می توانند از این پلتفرم‌ها بهره مند شوند.

۵. نشانه گیری و جذب مخاطبان خاص

نشانه گیری مخاطبان خاص تقریبا از جمله ویژگی‌های بارز تمام تبلیغات آنلاین است. در واقع تبلیغات بنری به دیده شدن بیشتر شما کمک بسیار زیادی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود برای بهینه کردن و یا بهبود بخشیدن تبلیغات خود، مخاطبان خاص را بشناسید. با توجه به یک سری پیاده سازی برنامه‌های استراتژیک به راحتی می‌توانید مخاطبان را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

۶. ارزیابی سطح اثربخشی

بررسی میزان کارایی کمپین‌ها در این مجموعه قرار می‌گیرند. برای سنجش سطح اثربخشی کسب و کارتان می‌توانید از ابزارهای گوگل مانند Google Tag Manager, Google Analytic و ابزارهایی از این قبیل بهره بگیرید. با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید سطح تاثیرگذاری تبلیغات بنری خود را مورد بررسی قرار دهید.

معایب تبلیغات بنری:

۱. نرخ کلیک پایین‌تر با تبلیغات بنری
۲. تاثیرگذاری کمتر برای تبدیل مخاطبان به مشتری بالقوه در قیاس با سایر انواع تبلیغات آنلاین
۳. وجود محدودیت در تبلیغات بنری

پنج: تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا Native Ads به تبلیغاتی گفته می‌شوند که کاملا با محتوای سایت هماهنگ هستند. در واقع تبلیغات همسان باعث ایجاد هارمونی در محتوای صفحه می‌شوند. برای درک بهتر می‌توان اینگونه بیان کرد که مخاطب تبلیغ را جزئی از محتوای سایت می‌داند. می‌توان تبلیغات همسان را در زیرمجموعه تبلیغات نوین دانست. چرا که اغلب مخاطبان در برابر تبلیغات بنری و یا نمایشی از خود مقاومت نشان می‌دهند. اما تبلیغات همسان به گونه‌ای فوق العاده محسوس وارد ذهنیت مخاطب می‌شود.

حرکت به سوی دنیای آنلاین و بهره گیری از تبلیغات همسان برای رشد کسب و کارهای اینترنتی

مزایای تبلیغات همسان:

۱. ایجاد اعتماد در میان مخاطبان با استفاده از تبلیغات همسان

مخاطبان به محصولات و خدماتی که از طریق تبلیغات همسان عنوان می‌شود، بیشتر اعتماد می‌کنند. حتی اگر متوجه شوند که با یک محتوای تبلیغاتی سر و کار دارند.

۲. تبلیغات همسان در نقش تبلیغات مخفی و اما موثر

آمارها نشان می‌دهد که اغلب افراد، مرز میان یک تبلیغ همسان را با مقاله نمی‌دانند. به عبارتی بسیاری از مخاطبان نمی‌توانند به راحتی تمایزی میان تبلیغ و مقاله قائل شوند. در نتیجه می‌توان از تبلیغات همسان به عنوان تبلیغات مخفی اما موثر یاد کرد.

۳. ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان

تبلیغات همسان سبب بالا رفتن تعامل با مشتریان و ایجاد ارتباط با آنان می شود. همین ارتباط سبب می‌شود که شما مشتری مدار شوید و نیازها و علاقمندی‌های مخاطبان خود را بشناسید.

۴. اشتراک گذاری تبلیغات

می‌توان گفت به طور تقریبی ۳۵ درصد امکان آن وجود دارد که مشتریان تبلیغات همسان شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. در حالی که این احتمال در تبلیغات بنری تنها ۱۸ درصد است.

۵. ارائه محتواهای کارآمد در قالب اهداف تجاری

از تبلیغات همسان به عنوان ساده‌ترین تبلیغات آنلاین یاد می‌شود. در نتیجه مهارت در خلق محتواهای تبلیغاتی با کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یادتان باشد که خلق محتوای با کیفیت سبب خل مشتری وفادار می‌شود.

معایب تبلیغات همسان:

۱. صرف هزینه بالا برای تبلیغات همسان
۲. صرف زمان بسیار برای طراحی تبلیغات همسان

 

شش: تبلیغات ویدیویی

از دیگر تبلیغات آنلاین که می‌توان روی آن حساب باز کرد، تبلیغات ویدئویی است. می‌توان با به کارگیری ویدیوهای کوتاه و کاربردی به راحتی استراتژی‌های بازاریابی را پیاده سازی کرد. تبلیغات ویدئویی بر پایه مفاهیم ساده اما آموزنده به هدف معرفی خدمات، افزایش فروش و همچنین جلب نظر مخاطبان فراهم می‌شوند. با استفاده از تبلیغات ویدیویی نه تنها می‌توان عملکرد کاری خود را بهبود بخشید، بلکه باعث ایجاد ارتباط میان مخاطبان و مدیران کسب و کار می‌شود. در واقع می‌توان گفت ویدیو یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای بازاریابی دیجیتال است.

مزایای تبلیغات ویدیویی:

۱. ایجاد تبلیغ دهان به دهان با استفاده از اشتراک گذاری ویدیوها از طرف مخاطبان
۲. افزایش میزان بازدیدکنندگان
۳. معرفی کالا و خدمات به بیان ساده‌تر
۴. ایجاد اعتماد و اعتبار میان مخاطبان و مدیران کسب و کار
۵. ارائه اطلاعات مناسب
۶. بازگشت سرمایه در کوتاهترین زمان ممکن

معایب تبلیغات ویدیویی:

۱. عدم وجود تضمین برای نشان دادن تبلیغ به مخاطبان هدفمند
۲. بازخورد کمتر برای ویدیوهای طولانی مدت
۳. صرف زمان زیاد برای ساخت محتوای ویدیویی

هفت: تبلیغات در گوگل یاgoogle ads

تبلیغات در گوگل را می‌توان یکی دیگر از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی دانست. البته بسیاری از افراد با اصطلاح گوگل ادز آشنا نیستند. می‌توان برای درک بهتر این چنین بیان کرد که مدیران کسب و کارهای اینترنتی از طریق ابزارهای گوگل، محتواهای بازاریابی‌شان را به مخاطبان انتقال می‌دهند. به عبارتی تبلیغ دهنده، کلمات و یا عبارت‌های کلیدی مرتبط با حوزه کاری‌اش را در گوگل ادز، وارد می‌کند. تا از این طریق تبلیغات، برای آن دسته از کسانی که عبارت را در گوگل سرچ می‌کنند، به نمایش گذاشته شود.

تا چه حد گوگل ادز می‌تواند موثر باشد؟

تاثیر گوگل ادز برای مطرح شدن تبلیغات بستگی به یک سری فاکتورهای اصلی دارد که عبارتند از:
۱. انتخاب کلمه کلیدی صحیح
۲. پرداخت منظم هزینه برای هر کلیک
۳. طرح تبلیغات جذاب و مخاطب پسند
۴. نحوه انتقال صحیح کاربران به برخی از صفحات خاص سایت
۵. مدیریت منظم و هدفمند تبلیغات

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز؟

تبلیغات در گوگل ادوردز رایگان است. اما توجه داشته باشید که در قبال هر کلیک بر روی تبلیغات، باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه برای کسب و کارهای گوناگون، متغیر است. برای آنکه مطلب مفهومی‌تر باشد، شما می‌توانید یک فضای مزایده را تجسم کنید. در این فضا این رقبای شما هستند که قیمت هر کلیک را بر روی کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دهند. به هر میزان که سود ناشی از جذب کاربر برای جستجوی کلمه کلیدی بیشتر باشد، به همان اندازه نیز رقیب‌تان پیشنهاد بالاتری می‌دهد. توجه داشته باشید که برای شرکت در مزایده گوگل و ثبت تبلیغات، باید تبلیغات و همچنین کلمات کلیدی مرتبط را در اکانت گوگل ادوردز خود وارد کنید.

بهره گیری کامل از ذهنیت بازاریابی با تبلیغات در گوگل ادز

مزایای تبلیغات در گوگل ادز:

۱. نشانه گیری دقیق برای جذب مخاطبان خاص

برای هدف گیری مخاطبان خاص، گوگل قابلیت‌های مختلفی را به کار می‌برد. دقت نظر گوگل برای هدف گیری مخاطبان به حدی است که در کوتاهترین مدت زمان نتیجه آن را خواهید دید. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی بلند، مخاطبانی که قصد خرید دارند را به سمت شما هدایت می‌کند. کلمات کلیدی کوتاه به دیده شدن شما منجر می‌شود. حالا گوگل ادورز در اینباره چه می‌کند؟ گوگل ادورز تمام عبارت‌های جستجو که باعث نشان دادن تبلیغات شما می‌شود، در اختیارتان قرار می‌دهد. در نتیجه با یک بررسی اجمالی به راحتی مخاطبان خاص را هدف گیری می‌کنید.

۲. برندینگ شدن

پلتفرم گوگل را برای برند شدن به هیچ وجه دست‌کم نگیرید. با استفاده از تبلیغات در گوگل شما می‌توانید در کسری از زمان محصولات و خدمات خود را به یک برند تبدیل کنید. چاره آن فقط در نتیج جستجوی صفحه اول گوگل است. دیده شدن بیشتر منجر به برندینگ می‌شود. این ماجرا در نهایت به افزایش فروش و عرضه خدمات بیشتر منتهی می‌شود.

۳. بازگشت سرمایه

به زبان عامیانه هرچقدر که برای نمایش تبلیغات خود پول خرج کردید، به همان اندازه چه بسا چند برابر به خودتان برمی‌گردد. آنچه که سبب شده تا گوگل ادز به عنوان پرطرفدارترین تبلیغات آنلاین شناخته شود چیست؟ پاسخ ساده است. شما در گوگل ادز فقط به ویژگی‌ها و نیازهای مخاطبان توجه و عمل می‌کنید. همین سبب موفقیت درخشان شما خواهد شد.

۴. دسترسی به نتایج سریع

شاید برخی از کاربران بر این باور باشند که هیچ عاملی سریع‌تر از سئو نیست. اما این باور نادرست است. تبلیغات گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را همراه با نتایج ارگانیک به نمایش بگذارید. البته توجه داشته باشید که شما نباید صرفا به تبلیغات گوگل تکیه بزنید. شما باید از گوگل ادز به عنوان یک مکمل در کنار بازاریابی محتوایی و سئو سایت استفاده کنید.

۵. افزایش فروش و عرضه خدمات

آنچه که گوگل ادز در این باره انجام می‌دهد، برجسته جلوه دادن لینک‌های شما برای جلب توجه مخاطبان است. طبق آمارهای انجام شده درصد افرادی که برای خرید کلیک می‌کنند، بیش از درصد بازدیدکنندگان است. در نتیجه گوگل ادز به عنوان یکی از بهترین تبلیغات آنلاین، راهیست برای رشد کسب و کارهای اینترنتی.

معایب گوگل ادز:

۱. هزینه بر بودن خدمات گوگل ادز
۲. فیلترینگ نمایش تبلیغات گوگل ادز در ایران

هشت: شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جزء جدایی ناپذیر از زندگی روتین مردم شده است. تقریبا تمامی افراد در طی روز سر و کارهای زیادی با شبکه‌های اجتماعی به هر طریق پیدا می‌کنند. حتی شاید هدفی برای خرید و یا استفاده از یک محصول یا خدمات خاص نداشته باشند. اما به طور اتفاقی با تبلیغات متفرقه‌ای روبرو می‌شوند. در نتیجه تاثیر شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی نادیده گرفت.

برقراری ارتباط از طریق سوشال مدیا میان خریدار و فروشنده، مصرف‌گر و تولید کننده از جمله مشخصه‌های بارز شبکه‌های اجتماعی است. از سوی دیگر آنچه که تمامی شبکه‌های اجتماعی در اختیار عموم افراد قرار می‌دهند، اطلاع رسانی و انتقال آگاهی درباره تمامی موضوعات و مسائل مختلف است. به طوری که فرد به یکباره با حجم اطلاعات بسیار زیادی، آن هم به طور ناخواسته مواجه می‌شود. ناخواسته از این نظر که اغلب شبکه‌های اجتماعی بر پایه سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت طراحی شده‌اند. از گروه‌های خانوادگی در واتس اپ و تلگرام گرفته تا چک کردن پیج‌های اینستاگرام. معمولا افراد برای آنکه تغییری از نظر ذهنی داشته باشند در میان شبکه‌های اجتماعی بی هدف و سردرگم می‌چرخند. اما همین بی هدف بودن به یکباره با توجه به یک تبلیغ جذاب، تبدیل به یک نگاه هدفمند می‌شود.

میزان عملکرد رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای اینترنتی

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

۱. برخورداری از فرمت‌های مختلف با توجه به امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی
۲. برخورداری از طیف گسترده‌ای از مخاطبان
۳. قابلیت جذب مخاطبان در کوتاهترین زمان ممکن
۴. نتیجه گرایی سریع و موثر

معایب شبکه‌های اجتماعی:

۱. صرف زمان بسیار برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی
۲. دریافت نتایج تبلیغات در طولانی مدت

نه: رپرتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به محتواهای تبلیغاتی گفته می‌شود که اگرچه در نظر مخاطب بسیار آموزنده است اما به طور زیرکانه‌ای به اهداف تجاری تکیه می‌زند. در واقع رپورتاژ به نوعی از تبلیغات سنتی پیروی می‌کند. حتما در گوشه و کنار ها در نشریات و سایت‌های مختلف با متونی برخورد کردید که در نگاه اول بسیار کاربردی است. اما اگر کمی دقیق‌تر شوید، متوجه نشانه‌هایی از یک محتوای تبلیغاتی با اهداف تجاری خواهید شد.

رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی:

۱. تبدیل مخاطب به مشتری بالقوه
۲. معرفی خدمات
۳. برندینگ شدن
۴. افزایش ترافیک سایت
۵. حفظ مشتریان فعلی

معایب رپورتاژ آگهی:

۱. بالا بودن هزینه تبلیغ به نسبت فروش
۲. ایجاد سردرگمی در مشتریان
۳. دشواری در نحوه پیاده سازی رپورتاژ آگهی

ده: ایمیل مارکتینگ

از جمله تطبیق پذیر‌ترین و همچنین قدیمی‌ترین تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی می‌توان از ایمیل مارکتینگ نام برد. ایمیل مارکتینگ ساده‌ترین راه برای جذب مخاطبان خاص است. از این طریق می‌توان معرفی برند محصولات و یا خدمات خود را به طور منظم به مخاطب گوشزد کرد.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ:

۱. اطلاع رسانی درباره جدیدترین خدمات
۲. اطلاع رسانی برای انواع تخفیفات موجود در سایت
۳. کمک به حفظ مشتریان فعلی
۴. افزایش فروش و ارتقاء کسب و کار
۵. استفاده آسان

معایب ایمیل مارکتینگ:

۱. عدم نمایش طراحی ایمیل‌ها به صورت کامل در پلتفرم‌های مختلف
۲. امکان اسپم شدن و یا حذف ایمیل‌ها بدون مطالعه
۳. امکان ارسال نشدن ایمیل‌ها به دلیل طراحی ضعیف

یازده: تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ از دیگر انواع تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی محسوب می‌شود. شما از طریق تبلیغات ریتارگتینگ قادر خواهید بود تا تبلیغات خود را در سایر سایت‌ها به نمایش بگذارید. استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ سبب می‌شود که مدام جلوی چشم مخاطب باشید. حتی مخاطبانی که برای اولین بار از سایت شما دیدن می‌کنند. یا مخاطبانی که قصد خرید ندارند. آنچه که تبلیغات ریتارگتینگ در اختیار شما قرار می‌دهد، ارتباط با مشتریان، معرفی خدمات و افزایش فروش است.

با استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی به هدف بزنید

مزایای تبلیغات ریتارگتینگ:

۱. ارتباط با مشتریان
۲. کمک به دیده شدن بیشتر در پلتفرم های مختلف
۳. معرفی خدمات
۴. افزایش فروش

معایب ریتارگتینگ:

۱. نظارت مداوم برای بهینه سازی
۲. صرف زمان بسیار برای ارائه فعالیت‌های تبلیغاتی
۳. عدم ایجاد اطمینان برای فروش صد در صد

نتیجه گیری درباره تبلیغات آنلاین

تونی کرازا نویسنده کتاب کارخانه محتوا بر این باور است که برای شروع یک کسب و کار آنچه که اهمیت دارد، محصول نیست. بلکه فضایی برای جذب و حفظ مخاطب است. استفاده از تبلیغات آنلاین از هر نوعی که باشد باید ما را به هدف نزدیکتر کند. مهم نیست که از چه نوع روشی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید. مهم آن است که کدام روش بیشترین بازخورد را برای کسب و کارتان دارد. برای افزایش دیده شدن، باور پذیری و درآمد، بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی را برای خود برگزینید. راه میانبری وجود ندارد. هر چه که هست نتایج مهارت، دانش و اشتیاق است. در آخر به یاد داشته باشید که تاثیر بازاریابی خلاقانه حتی از بودجه بزرگترین شرکت‌ها هم بیشتر است. اگر استفاده از تبلیغات اینترنتی را برای کسب و کارتان ضروری می‌دانید، برای اجرایی نمودن آن تیم مجرب میرکاوب در کنارتان خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

4 فکر در مورد «بررسی محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی + مزایا و معایب»
    N.t ۸ شهریور ۱۴۰۱

    مثل همیشه عالی و مفید

    پاسخ
      احمدرضا رنجبر ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

      خوشحالیم که با ما همراه هستید.

      پاسخ
    مهدی بختیاری ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

    عالی بود. با تشکر از زحمات گردآورنده مقاله🙏🙏

    پاسخ
      احمدرضا رنجبر ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

      خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته مهدی جان.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo
درود، احمدرضا رنجبر هستم. چطوری میتونم کمکت کنم؟