اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
ویژگی های یک سایت خوب

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟ | پارامترها و فاکتورهای یک وبسایت

آن دسته از صاحبان مشاغلی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود دست روی دست گذاشته‌اند. یا پشت میز خود نشسته‌اند و چشم به راه مشتری هستند. وقتش رسیده که آستین‌ها را بالا بزنند و برای توسعه کسب و کار خود فکری کنند. اجازه دهید کمی خودمانی‌تر بگوییم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که هنوز برایش وب سایتی تدارک ندیدید، آینده کسب و کارتان بر فناست. در واقع تنها راه برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان احتمالی، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. از ما به شما فقط یک نکته، آن هم جایی نروید و تا انتهای مطلب با ما همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های یک سایت خوب آشنا کنیم.

در ادامه می‌خوانیم:

ویژگی‌های یک سایت نه چندان حرفه‌ای!

پارامترهای اصلی وب سایت کدامند؟

فاکتورهای اصلی برای طراحی وب سایت

تعرفه طراحی سایت

ویژگی‌های یک سایت نه چندان حرفه‌ای!

سایت نه چندان حرفه‌ای به این معناست که آن سایت دارای تمامی ویژگی‌های اصلی و ایده‌آل است اما حرفه‌ای نیست. توجه داشته باشید که ما می‌خواهیم درباره مشخصات یک سایت ایده‌آل صحبت کنیم که با بودجه شما جور درآید. در واقع یک سایت نه چندان حرفه‌ای دارای تمامی ابزارهای کاربردی و به درد بخور است. ویژگی‌هایی که حد رضایت نسبی شما و مشتریانتان را برآورده کند. سایت شما از هر نوعی که باشد اعم از سایت فروشگاهی، شرکتی، کلینیک زیبایی، فنی و مهندسی، کارگاهی، طلا و ارز دیجیتال و غیره بایستی از یک سری مشخصه‌های استاندارد برخوردار باشد. در واقع اگر وب سایت شما فاقد پارامترهای اصلی نظیر پارامترهای فنی و محتوایی باشد، ناقص و ناکارآمد خواهد بود.

پارامترهای اصلی وب سایت کدامند؟

همانطور که توضیح داده شد تمامی وب سایت‌ها از مشخصه‌های استاندارد برخوردار هستند. پارامترهای اصلی وب سایت به دو بخش پارامترهای فنی و پارامترهای محتوایی تقسیم می‌شوند.

پارامترهای فنی

پارامتر فنی یک وب سایت خوب و ایده‌آل شامل هاست و دامنه خوب، فونت رسمی اورجینال، برخورداری از امنیت و ssl و به طور کلی ارائه ایده‌آل می‌شود. همچنین سرعت لود مناسب وب سایت از دیگر عوامل مهم فنی وب سایت محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که سرعت لود سایت بایستی به گونه‌ای باشد که در تمام دنیا جوابگو باشد. برای نمونه برخی از سرورها فقط در ایران دارای کارایی مناسبی است و نمی‌توان از آن در تمام دنیا استفاده کرد. در نتیجه عوامل فنی وب سایت شما باید رضایت کاربران را در تمام نقاط دنیا برآورده کند. شاید بر این تصور باشید که هدف از نوع کسب و کار شما تنها به داخل ایران محدود می‌شود. اما اشتباه نکنید. بسیاری از کسب و کارها هستند که در داخل ایران فعالند اما سفارش‌های اصلی خودشان را از خارج از کشور دریافت می‌کنند.

کوتاهی نکنید، گاهی یکی دو تا افزونه‌های کاربردی وب سایت شما را قدرتمندتر می‌کند.

یک مثال ساده

اغلب افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند مدام در فکر خوشحال کردن خانواده‌هایشان در داخل ایران هستند. به همین دلیل در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های کسب و کار در داخل ایران، فعالیت کاری خود را حتی در آن سوی مرزها هم گسترش داده‌اند. یک گلفروشی ساده را در نظر بگیرید که تنها با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، بیشترین سفارشات را از خارج کشور دریافت کرده تا گل‌های سفارشی را به دست مشتریان در داخل ایران برساند. چه بسا حتی بسیاری از قنادی‌ها در داخل ایران فعالند، اما با دریافت سفارش از خارج از کشور ماموریت ارسال سریع کیک و شیرینی را به مشتریان داخل کشور دارند. در نتیجه برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان کمی باید بزرگ بیندیشید و ایده‌های بزرگ‌ داشته باشید.

کوتاهی نکنید، گاهی یکی دو تا افزونه‌های کاربردی وب سایت شما را قدرتمندتر می‌کند.

نمونه سایت های طراحی شده توسط شرکت میرکاوب

پارامترهای محتوایی

پارامترهای محتوایی در کنار پارامترهای فنی، وب سایت را تکمیل می‌کند. این پارامترها شامل درج محتواهای متنی بر اساس استانداردهای سئو است. محتواهای آموزنده و کاربردی که مشتریان را برای استفاده از محصولات و خدمات وب سایت ترغیب می‌کند. در واقع بدون درج محتواهای متنی، کاربران چطور بتوانند بکگراند ذهنی از جزئیات خدمات شما داشته باشند! اگر در زمینه فروش فعال هستید، حتما توضیحات تکمیلی و مختص به هر محصول در وب سایت الزامی است. لینک سازی میان صفحات وب سایت، دسته‌ بندی خدمات با درج منوهای منسجم، تدوین صحیح فهرست‌ها، برقراری ارتباط مناسب میان محتواها و مواردی از این قبیل در این زیرمجموعه قرار می‌گیرند. همچنین مقاله‌های وبلاگ بایستی همیشه به روز و جدید باشد.

در واقع همین محتواهای متنی سئو سبب می‌شود تا بتوانید در صفحه نتایج گوگل دیده شوید. همچنین درج گالری تصاویر، ویدیوهای کاربردی از دیگر پارامترهای محتوایی محسوب می‌شوند. پس تا حد امکان سعی کنید وب سایت‌تان را پر بار جلوه دهید.

یک مثال ساده

حتی یک وب سایت مختص به فروش خشکبار هم نباید از درج محتواهای متنی غافل شود. چه برسد به کارفرمایان شرکت‌های تجاری و خدماتی.

فضای میزبانی مناسب، لازمه تمام کسب و کارهای اینترنتی است.

فاکتورهای اصلی برای طراحی وب سایت

حالا که تا حدی با پارامترهای فنی و محتوایی یک وب سایت خوب و ایده‌آل اشنا شدید. در این بخش قصد داریم یک سری فاکتورهای کلیدی برای طراحی وب سایت را عنوان کنیم. قطعا با دانستن فاکتورهای اصلی طراحی وب سایت، بیشتر به ارزش بازخورد و خروجی کسب و کار اینترنتی خود پی خواهید برد.

۱. ویترین وب سایت

وب سایت شما دقیقا مانند ویترین شرکت یا فروشگاه شما عمل می‌کند. ویترین کسب و کار آنلاین شما تا حد امکان باید رنگ و لعاب جذاب داشته باشد. دسته بندی محصولات، درج گالری تصاویر، سهولت در استفاده از آپشن‌های سایت مانند ثبت سفارش یا تماس با پشتیبانی باید به راحتی انجام شود. کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند نباید دچار سردرگمی شوند. برخی از وب سایت‌ها آنقدر روی خدمات خود متمرکز شده‌اند که حتی تعامل با مشتریان را هم از یاد برده‌اند. درج انتقادات و پیشنهادات از سوی مشتریان یا امتیاز دهی به محصولات تا حد بسیار زیادی در جذب مشتریان جدید تاثیرگذار است.

طراحی سایت خود را به حرفه‌ای ها بسپارید

۲. گوگل را فراموش نکنید

گوگل تنها کارفرمایی است که وقتی برایش کار می‌کنید، بیش از آنچه که انتظارش را دارید به شما پاداش می‌دهد. تولید محتواهای متنی یونیک و مرتبط با خدمات شما، به روز رسانی مداوم وب سایت، ایجاد بک لینک، بارگذاری سیگنال شبکه‌های اجتماعی، ریسپانسیو بودن وب سایت و موارد این چنینی تماما رضایت گوگل را برآورده می‌کند. در نتیجه به راحتی در صفحه نخست نتایج گوگل قرار خواهید گرفت و دیدنی می‌شوید. به همین راحتی. پس تا می‌توانید هوای گوگل را داشته باشید.

عالی‌ترین امتیاز از نظر گوگل متعلق به وب سایت‌هایی است که کمتر از ۳ ثانیه لود می‌شوند.

عالی‌ترین امتیاز از نظر گوگل متعلق به وب سایت‌هایی است که کمتر از ۳ ثانیه لود می‌شوند.

۳. سرعت لود وب سایت را بالا ببرید

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی در طراحی وب سایت خوب، سرعت لود آن است. تصور کنید که شما به عنوان یک بازدید کننده، سایتی را جستجو می‌کنید. سایتی که با تاخیر بسیار زیاد صفحات سایت را به شما نشان می‌دهد. چه می‌کنید؟ فورا منصرف شده و وقت خود را بیش از حد تلف نمی‌کنید و به سرعت سراغ سایت مشابه آن خواهید رفت. دقیقا کاری که مشتریان با شما خواهند کرد. اگر سرعت وب سایت شما پایین باشد و منوها را به کندی نشان دهد، احتمال از دست دادن مشتریان‌تان را انتظار داشته باشید.

۴. برند سازی و نام دامنه

آیا برای نام دامنه وب سایت خود فکر کردید! دامنه سایت همان برند تجاری شماست. اغلب افراد سعی می‌کنند که نام دامنه حتما مرتبط با نوع کسب و کارشان باشد. اما اگر نظر ما را می‌خواهید نام دامنه هر چه بی‌ربط‌تر، جالب‌تر و برجسته‌تر. تا بحال به این موضوع فکر کردید که نام برند معتبر اپل که به معنای سیب است، هیچ ربطی به کامپیوتر ندارد! اما برند موفقی است. نام دامنه وب سایت شما باعث می‌شود که کسب و کارتان به یک برند تبدیل شود. همچنین پسوند دامنه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. بهترین پسوند دامنه com. است. با استفاده از این پسوند به راحتی می‌توانید در هر کجای دنیا که هستید از آن استفاده کنید. از دیگر پسوندهای رایج ir. است که فقط کاربرد آن در داخل کشور بوده و به همین جهت جزء پسوندهای ارزان قیمت است.

۵. ریسپانسیو بودن وب سایت

رضایت مشتریانتان شرط است؟ یا ارزان تمام شدن طراحی وب سایت؟ اول از همه پاسخ این پرسش را برای خودتان روشن کنید. بعد به سراغ افزونه‌های کاربردی برای طراحی سایت بروید. ریسپانسیو بودن یک وب سایت به معنای آن است که کاربران بتوانند سایت شما را در هر نوع پلتفرمی اجرا کنند. اگر دقت کرده باشید برخی از وب سایت‌ها فقط از طریق کامپیوتر اجرا شده و شما نمی‌توانید همان وب سایت را با گوشی همراهتان چک کنید. این دقیقا به معنای عدم ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت است. پس اگر می‌خواهید مشتریانتان بتوانند به راحتی در هر کجا که هستند از وب سایت شما دیدن کنند، حتما وب سایت خود را ریسپانسیو کنید.

۶. جلوگیری از وب سایت خاک خورده

بسیاری از صاحبان مشاغل در اول راه اندازی وب سایت خود بسیار مشتاق هستند. یعنی به یکباره سیل عظیمی از محتواهای متنی و تصویری را در وب سایت خود قرار داده و پس از مدتی بی‌خیال کارایی وب سایت می‌شوند. به روز رسانی وب سایت یک امر مستمر و همیشگی است. هر وب سایتی اگر به آن رسیدگی نشود با گذشت زمان به تدریج خاک می‌خورد. بهبود امکانات فنی سایت و تغییرات در ساختار کدنویسی وب سایت از جمله عواملی است که باعث جلوگیری از کهولت سنی وب سایت شما می‌شود. پس اگر وب سایتی را راه اندازی کردید، به این معنا نیست که دیگر کارتان با آن تمام شده است. چه بسا تازه کارتان شروع شده و بایستی مدام وب سایت خود را از نظر فنی و کارکرد تغذیه کنید.

برای مشاهده نمونه سایت های طراحی شده کلیک کنید.

۱- سایت سیولش

۲- سایت گاراژ آنلاین

۳- سایت حس مدیا

۴- سایت ادمیرال

کلام پایانی

ویژگی‌های یک سایت خوب بسیار است. آنچه که بیشتر از هر چیز در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باید مورد توجه قرار دهید، دو عامل اصلی است. آن هم هدف و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی از طریق طراحی وب سایت است. شما می‌توانید با همفکری با طراحان و مشاوران میرکاوب، ایده‌های خلاقانه خود را طرح‌ریزی کنید. پیاده سازی ایده‌های کاربردی همراه با استانداردهای اصلی و اولیه را می‌توان ستون فقرات یک سایت خوب و ایده‌ال دانست. برای دریافت جزئیات بیشتر درباره خدمات ۳۶۰ درجه، میرکاوب همراه همیشگی شماست.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

2 فکر در مورد «ویژگی های یک سایت خوب چیست؟ | پارامترها و فاکتورهای یک وبسایت»
    Morteza seifi ۳ آذر ۱۴۰۱

    خیلی عالی و کاربردی بود

    پاسخ
    فرهاد ۳ آذر ۱۴۰۱

    به نظر من مطالب خوب و مفیدی بود

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo
درود، احمدرضا رنجبر هستم. چطوری میتونم کمکت کنم؟