چطور با ۱۸ روش وب سایت کم خرج اما پرفروشی داشته باشیم؟

چطور با ۱۸ روش وب سایت کم خرج اما پرفروشی داشته باشیم؟

شروع راه اندازی وب سایت برای کسب وکار اینترنتی و افزایش فروش از طریق سایت شاید در آغاز ساده باشد. اما پر نفوذ بودن در آن به طور مستمر، کار هر کسی نیست. بارها دیده شده که افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هزینه‌های هنگفتی می‌کنند. اما در ادامه روند کار نفس کم می‌آورند. جا می‌زنند و از ادامه تبلیغات محتوایی منصرف می‌شوند. تنها دلیل این ماجرای غم انگیز داشتن انتظارات نتیجه بخش در زود هنگام است. باید بگوییم که وب سایت به تنهایی برایتان معجزه نمی‌کند. آنچه که باعث معجزه می‌شود، محتویات و امتیازات داخل سایت شماست. پس تا می‌توانید متمایز باشید. خدمات متمایز ارائه دهید. از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر الگو بگیرید. با آنها هم قدم شوید و هر روز چیزهای جدیدتری بیاموزید.

۱. قلاب ماهیگیری سایتت رو با تخفیف گره بزن

برای به قلاب انداختن مشتریان، کوپن‌های تخفیفاتی را طعمه کن. در همه جای دنیا مردم از تخفیف استقبال می‌کنند. البته تخفیف زمانی معنا پیدا می‌کند که شما دارای یک سایت منسجم و منظم باشید. حتی سایت شما باید دارای محتواهای بازاریابی بسیاری باشد. مخاطب باید به نحوی روی اعتبار سایت حساب باز کند. این اعتبار از طریق محتواهای متنی تبلیغاتی و سئو سایت تا حد بسیار زیادی به دست می‌آید. اما از آنجایی که موضوع بر سر افزایش فروش از طریق سایت است، ما بر همین اصل متمرکز می‌شویم.

فرض کنید صاحب یک فروشگاه در یک مرکز خرید هستید. به محض آنکه روی اجناس و محصولات تخفیفاتی بارگذاری می‌کنید، سیل خریداران به فروشگاه شما سرازیر می‌شود. تبلیغات خرده فروشی‌های آنلاین دقیقا به همین شکل است. استفاده از کدهای تخفیفاتی همیشه جوابگو است. شما می‌توانید از کوپن‌های تبلیغاتی در اعیاد و روزهای مناسبتی استفاده کنید. برخورداری از ایمیل مارکتینگ برای تور کردن مشتریان جدید و تبدیل آنان به مشتریان وفادار نیز در همین عنوان جای می‌گیرد.

۲. به هر بازدیدکننده لید مگنت هدیه بده

لید مگنت‌ها در واقع تمام آن چیزهایی هستند که کاربر را جذب سایت شما می‌کند. برای افزایش فروش از طریق سایت، دست به دامن شدن به لید مگنت‌ها از دیگر شیوه‌های بسیار موثر است. لید مگنت شامل کتاب الکترونیک رایگان، محتواهای آموزشی رایگان و هر آنچه که فکر کنید می‌تواند به کار بازدید کننده بیاید، می‌شود. احتمالا با سایت‌هایی مواجه شده‌اید که به محض ورود، به شما از طریق درج ایمیل‌تان پیشنهاد دریافت کتاب الکترونیک رایگان می‌شود. البته کتاب الکترونیک و محتواهای آموزشی مفید بیشتر برای وب سایت‌های خدماتی مناسب هستند. زمانی که کاربر روی سایت شما کلیک می‌کند. او به یکباره با محتوای تبلیغاتی مبنی بر دریافت کتاب الکترونیک در ازای درج ایمیل روبرو می‌شود. شک نکنید که اگر کاربر از جمله افراد کتابخوان باشد حتما از این پیشنهاد استقبال می‌کند. در خصوص سایر فروشگاه‌های اینترنتی، همان ارائه محتواهای آموزشی رایگان کفایت می‌کند.

فروش بیشتر از طریق مشتری مداری و حس ارزشمندی به مشتری

۳. نمک گیر کردن مشتریان با امتیاز دهی

در شیوه نامه‌های افزایش فروش از طریق سایت این عنوان با عبارت Loyalty Program بیان شده است. ما در اینجا با زبان عامیانه‌تر می‌گوییم نمک گیر کردن مشتریان. می‌توان این چنین بیان کرد که این تنها کافی نیست که مشتریان محصولات را از فروشگاه اینترنتی شما بخرند. بلکه باید خریدهای آنان ادامه دار شود و به مشتریان وفادار تبدیل شوند. خوب حالا راهکار چیست؟ شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، باید احساس ارزشمند بودن را در مشتریان خود به وجود آورید. این حس ارزشمندی فقط با دادن پاداش به آنان انجام می‌شود. در نتیجه با ایجاد یک برنامه وفاداری می‌توانید برای همیشه مشتریان را نسبت به استفاده از خدمات و محصولات خود وفادار نگهدارید.

این وفاداری با پیشنهادهایی نظیر ارسال رایگان تا سقف N تومان خرید، یا خرید بیشتر در مقابل امتیاز بیشتر، هدیه یک محصول مشابه علاوه بر خرید مشتری جهت معرفی محصولات تازه‌تر و نظایر اینها اعمال می‌شود. با استفاده از این روش‌ها و سایر شیوه‌های خلاقانه‌ای که خودتان در نظر دارید. به راحتی می‌توانید حتی مشتریان تازه را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. تنها کافیست که کمی ایده‌های خلاقانه در این مورد داشته باشید.

۴. جایزه واقعی دهید

متاسفانه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای افزایش فروش بیشتر یا افزایش جذب کاربر، دست به شیوه‌های غیرکابردی می‌زنند. در حال حاضر عموم افراد به خوبی با یک نگاه اجمالی به میزان صداقت کسب و کارهای اینترنتی به راحتی پی می‌برند. پس با حقه بازی و فریب راه به جایی نخواهید برد. در نتیجه جایزه‌های واقعی که قرار است به مشتریان بدهید را تبلیغ کنید. مردم در همه جای دنیا از جایزه و پاداش به خوبی استقبال می‌کنند حتی اگر ناچیز باشد. شما با تبلیغ جایزه‌ها روی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت خود می‌توانید در نظر کاربران بهتر دیده شوید.ترفندهای هوشمندانه بیزینسی، عامل دیگری برای فروش بیشتر از طریق سایت

۵. برای تبلیغ بیشتر، مسابقه برگزار کن

از دیگر شیوه‌هایی که باعث افزایش فروش از طریق سایت می‌شود، برگزاری مسابقه است. اگرچه بسیاری از مردم خود را درگیر مسابقه‌های این چنینی نمی‌کنند. اما از طرف دیگر قشر جوان و حتی نوجوان از شرکت در این مسابقه‌ها بسیار استقبال کرده و به هیجان می‌آیند. به عبارتی آنچه که باعث ترافیک بیشتر و بالا بردن میزان بازدیدکنندگان از وب سایت شما می‌شود، ایجاد چالش‌های ذهنی است. این مسابقه‌ها را می‌توانید به شیوه‌های گوناگونی تبلیغ کنید. از ایجاد هشتگ گذاری گرفته تا تصاویر ویدیویی تبلیغاتی، پست‌های انگیزشی و موارد این چنینی تماما بازخورد کار شما را بالا می‌برد.

۶. فروش از طریق Cross-Sell

به فروش Cross-Sell Cross-Sell، فروش متقابل یا فروش مکمل هم گفته می‌شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای خرید فرضا یک گوشی موبایل به فروشگاه مراجعه می‌کنید. پس از خرید موبایل، فروشنده به شما پیشنهاد خرید قاب گوشی و سایر لوازم جانبی را هم می‌دهد. در واقع فروشنده تا اینجای کار به خوبی رفتار بازارمنشانه از خود نشان داده است. حالا اگر شما سایر لوازم جانبی گوشی موبایل را هم به پیشنهاد فروشنده قبول کنید. فروش Cross-Sell یا همان فروش مکمل انجام شده است.

در واقع تکنیک فروش مکمل، بخشی از موفقیت در افزایش فروش از طریق سایت است. شاید بپرسید چطور می‌توان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی چنین فروشی را اعمال کرد؟ زمانی که کاربر از سایت شما دیدن کرده و محصول مورد نظرش را خریداری می‌کند. با استفاده از یک سری ابزارهای موجود درسایت می‌توانید به صورت اتومات، سایر لوازم جانبی و یا حتی محصولات مشابه را به مخاطب پیشنهاد دهید.

بازاریابی و تکنیک فروش مکمل به صورت اتومات

۷. فروش از طریق Up Sell

افزایش فروش از طریق سایت، تکنیک‌های مختلفی را شامل می‌شود. یکی دیگر از این تکنیک‌ها فروش از طریق Up Sell است. این تکنیک به گونه‌ای مشتریان را ترغیب می‌کند تا محصول مرغوب‌تر و گران‌تر را انتخاب کنند. ترجمه فارسی این تکنیک، بیش فروشی است. امروزه اغلب مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی در تلاش برای افزایش فروش از طریق تکنیک بیش فروشی هستند.

۸. فروش از طرق Down Sell

این تکنیک کاملا جهت مخالف تکنیک بیش فروشی حرکت می‌کند. در واقع فروش از طریق Down Sell زمانی کارساز است که مشتری از خرید منصرف می‌شود. در این صورت می‌توان به او کالای ارزان‌تری را پیشنهاد داد. هدف از این تکنیک بیشتر نگه داشتن مشتری و جذب رضایت خاطر اوست.

۹. دسته بندی محصولات در سایت

برای راه اندازی وب سایت و جذب فروش بالاتر، بایستی سایت شما از یک نظم قابل توجهی برخوردار باشد. دسته بندی محصولات در سایت شامل پرفروش‌ترین‌ها، پرمخاطب‌ترین، مرغوب‌ترین، تازه‌ترین و نظایر اینها می‌شود. با دسته بندی محصولات در سایت، کاربر به خوبی می‌داند که سراغ کدام محصولات برود. حتی برخی از کاربران نه تنها برای خرید، بلکه بیشتر برای حس کنجکاوی از محصولات پرفروش و پر بازدید، دیدن می‌کنند. در نتیجه دسته بندی محصولات در سایت و اهمیت آن را برای افزایش فروش از طریق سایت دست کم نگیرید.

۱۰. استفاده از ابزارهای تعاملی

استفاده از ابزارهای تعاملی مانند ربات سخنگو، سیستم‌های پیشنهادگر و ابزارهای ارتباط با مشتریان از جمله ابزارهای تعاملی محسوب می‌شوند. علاوه بر آن شیوه پاسخ به پرسش‌های کاربران برای هر یک از محصولات، نیز جزء این مجموعه شناخته می‌شود. در واقع آنچه که برای مشتریان حائز اهمیت است و باعث اعتماد در آنان می‌شود، همین ابزارهای تعاملی است.

خلق رخلق رابطه- خلق مشتریابطه- خلق مشتری
۱۱. ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

اگرچه تمام فروشگاه‌های اینترنتی نیازی به ساخت ویدیوهای تبلیغاتی ندارند. اما بسیاری از موسسات خدماتی، آموزشی، شرکت‌ها و همچنین خدمات دیجیتال مارکتینگ برای دیده شدن بیشتر نیاز به ویدیوهای تبلیغاتی دارند. البته وجود تصاویر جذاب، مشخصه تمامی کسب و کارهای اینترنتی است. ویژگی تمامی رسانه‌ها از جمله اینترنت در جلوه بصری آن خلاصه می‌شود. در واقع آنچه که تاثیر فوق العاده‌ای برای جذب مخاطب دارد، همان تصاویر موجود در سایت است. در نتیجه تا حد امکان باید از تصاویر جذاب با تنالیته‌های رنگی درخشان و زنده استفاده شود.

۱۲. فراهم کردن امنیت ذهنی مشتریان

امنیت ذهنی مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی باراهکارهای بسیار ساده‌ای به وجود می‌آید. این ترفندها شامل ارسال رایگان محصول، تحویل در اسرع وقت، امکان مرجوع کردن کالا، امنیت تراکنش‌های پرداختی، خدمات پشتیبانی و مواردی از این قبیل می‌شود.

۱۳. بخشی برای نقد و بررسی نظرات کاربران تدارک ببینید

حتما برای پیشبرد و افزایش فروش از طریق سایت باید بخشی را برای دریافت اظهار نظرهای کاربران ایجاد کنید. ارائه کامنت‌های مثبت و منفی برای هر یک از محصولات به فروش رفته، سبب جذب اطمینان خاطر بیشتر کاربران می‌شود. برخی از مشتریان معمولا با بررسی سایر نظرات خریداران، تمایل به خرید محصول و یا صرف نظر از خرید آن می‌شوند. در نتیجه این بخش از جمله بخش‌های مهمی است که حتما باید در حوزه کاری‌تان قرار داده شود.

انعطاف پذیری در پذیرش انتقادات و پیشنهادات و به اشتراک گذاری کامنت‌ها در سایت
۱۴. تایید اجتماعی را دست کم نگیرید

شاید با اصطلاح Social Proofocial Proof یا تایید اجتماعی آشنا باشید. تایید اجتماعی بی‌ربط با دریافت نظرات و انتقادات کاربران نیست. اما در تایید اجتماعی بیشتر به جزئیات آن پرداخته می‌شود. برای نمونه نمایش مجموعه‌ای از ویدیوها و تصاویر ارسالی از مشتریان و خریدارانی که محصول را سفارش دادند. و به دنبال آن اشتراک گذاری تصاویر در بخش مجزا و مرتبط با هر یک از محصولات به خودی خود یک نوع تایید اجتماعی محسوب می‌شود. در واقع هدف از این جریان جذب اعتماد و اطمینان کاربران از صحت، کیفیت، میزان سلامت در نحوه بسته بندی، نحوه ارسال محصول و سایر موارد مرتبط با محصول فروخته شده می‌شود.

۱۵. ارسال ایمیل‌های سفارشی برای خریداران

آنچه که پلتفرم‌های بازاریابی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فراهم می‌کند، ارسال ایمیل‌های سفارشی برای خریداران است. با ورود و ثبت نام کاربر در سایت، شما می‌توانید شروع به ارسال ایمیل‌های سفارشی کنید. حتی زمانی که مشتری از خرید منصرف شده باشد، ارسال ایمیل‌های سفارشی امکان‌پذیر است. با استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال پیام‌های هدفمند درباره اطلاعات فروش محصولات متفرقه، توجه کاربر را به محتویات داخل سایت جلب می‌کنید.

۱۶. راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی برای مناسبت‌های مختلف و اعیاد از دیگر راه حل‌های افزایش فروش از طریق سایت است. در واقع متناسب با آنچه که می‌فروشید، مناسبت‌های مختلفی در طی سال وجود دارد. شما می‌توانید از این فرصت برای ارائه محتواهای تبلیغاتی به مشتریانتان استفاده کنید.

غنیمت شمردن فرصت های تبلیغاتی
۱۷. با پلتفرم اینستاگرام کاربران را به سایت خود هدایت کنید

ماهیت اینستاگرام از تصاویر و جلوه‌های بصری تشکیل شده است. در نتیجه نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد مخاطبان جذب تبلیغات اینستاگرامی می‌شوند. کلید بازاریابی اصلی برای فروش بیشتر، هدایت کاربران از پلتفرم اینستاگرام به وب سایت است. شما می‌توانید آدرس وب سایت خود را در بیو اینستاگرام معرفی کنید. ارائه پست‌های تبلیغاتی به همراه نوشتن کپشن‌های موثر و ارجاع کاربران به سایت، بهترین راهکار برای این نمونه است.

۱۸. اهمیت گزینه‌های ارسال محصول

انتخاب گزینه‌های ارسال محصول توسط کاربر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر نگاهی به چگونگی خرید محصول از دیجی کالا بیندازید. متوجه خواهید شد که در هنگام اضافه کردن محصول به سبد خرید، با یک برنامه منسجم ارسال محصول روبرو خواهید شد. از این طرق کاربر به خوبی زمان ارسال محصول، اعم از تاریخ و ساعت ارسال را مشخص می‌کند. علاوه بر آن قابلیت پیگیری ارسال محصول از سوی مشتری، ارسال پیامک خرید محصول، ارائه کد دریافت محصول، شیوه ارسال و موارد این چنینی از طرف فروشگاه‌های اینترنتی به مشتریان، باعث اطمینان خاطر کاربران می‌شود.

انتظار نتایج خارق‌العاده با راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
سخن پایانی
همانطور که در محتوا به آن اشاره شد، ظاهر جالب توجه و تا حدی اغوا کننده سایت شما بستگی به ارزشمندی محتواهای درون آن دارد. محتواهای بازاریابی و تبلیغاتی درون سایت همراه با ابزارهای تجارت الکترونیک، همان عاملی است که سبب افزایش فروش از طریق سایت می‌شود. در واقع یک سری پارامترهای هوشمندانه دست به دست هم می‌دهند تا محصولات سایت شما در نظر کاربران بدرخشد. فراموش نکنید که ۸۰ درصد این کاربران هر روز آنلاین هستند. تا چه حد برای نسل انفجار جمعیت بازاریابی می‌کنید؟ برای داشتن وب سایت پر از تصاویر پرمایه و کاربردی همراه با ایده‌های نوین، محتواهای آموزنده و رایگان مجموعه میرکاوب را دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

2 فکر در مورد «چطور با ۱۸ روش وب سایت کم خرج اما پرفروشی داشته باشیم؟»
    مهدی بختیاری ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    بسیار مفید و آموزنده بود🙏🙏

    پاسخ
      احمدرضا رنجبر ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo
درود، احمدرضا رنجبر هستم. چطوری میتونم کمکت کنم؟