هفت گام برای حرفه ای شدن در کسب و کار آنلاین

۷ گام جذب مشتری | مسیر حرفه ای شدن در کسب و کار آنلاین

با وجود رشد بی‌سابقه کسب و کارهای آنلاین، ما این روزها به ندرت شاهد کسب و کارهای سنتی هستیم. در واقع بسیاری از فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان خدمات اجتماعی و فرهنگی تنها از طریق در دست داشتن سایت اینترنتی، توانسته‌اند فروش بالایی داشته باشند. اگرچه در مراحل ابتدایی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، جذب مشتری به سختی انجام می‌شود، اما اگر سایت شما به یک برند تبدیل شود، محال است که در یک چشم بر هم زدن محبوب قلب‌ها و خانه‌های مردم نشوید. از سوی دیگر شیوه‌های کسب و کارهای آنلاین و راه‌های درآمدزایی در بستر اینترنت بی‌شمارند. از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا راه اندازی اپلیکیشن‌های کاربردی و تجاری، همه از جمله فعالیت‌های نوین محسوب می‌شوند.

این روزها اغلب مشتریان به جای صرف زمان و انرژی برای پرسه زدن در خیابان‌ها، ترجیح می‌دهند فقط با استفاده از یک گوشی موبایل، محصولات و خدمات مورد نیازشان را سریع‌تر از حد امکان به دست آورند. پس بهتره با واقعیت کنار بیایم و کمی از کسب و کار مدل سنتی خود فاصله بگیریم. سایتی راه اندازی کنیم و محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذاریم.

در ادامه می‌خوانیم:

هفت گام تا جذب مشتری
با تولید محتوا غول‌های صنعت را از سر راه کنار بزنید
به این می‌گویند بازاریابی محتوایی!

شیوه‌های مشتری پسند در کسب و کارهای آنلاین

هفت گام تا جذب مشتری

این یک واقعیت است که مشتری جذب خدمات جذاب می‌شود. قاعدتا اگر جذاب نباشید، کسی در خانه شما را نمی‌زند چه برسد به آنکه از خدمات شما استفاده کند. در ادامه به برخی از راهکارهای جذابیت برای موفقیت در فروش و همچنین موفقیت در کسب و کارهای آنلاین اشاره می‌کنیم. پس با گوش جان با ما همراه شوید.

۱- شناخت نیاز مشتری مایکروفری

شاید اصطلاح مشتری مایکروفری، کمی برایتان عجیب باشد. اما در مفهوم، این لغت به معنای آن است که نیاز مشتری باید به سرعت و کیفیت غذای گرم شده در مایکروفر آماده شود. برای جذب مشتری در کسب و کارهای آنلاین دقیقا مانند کارکرد مایکروفر، ما به دو فاکتور سرعت و دقت باید توجه داشته باشیم. در واقع خدمات و کالای مورد نیاز مشتری نه تنها باید با سرعت زیاد آماده شود، بلکه باید میزان دقت و کیفیت در ارائه خدمات هم بالا باشد.

۲- چراغ جادو باشیم

مشتری از ما توقع دارد که مانند چراغ جادو کالا و خدماتش را در زمان معین و با حداکثر کیفیت درب منزل تحویل دهیم. در نتیجه باید درست مانند چراغ جادو رفتار کنیم. البته این مورد بی ربط از مورد مایکروفری نیست، با این تفاوت که چراغ جادو تصورات غیر منتظره مشتریان را هم برآورده می‌کند.

هر بار پس از چندین بار خرید مشتری از سایت شما، پاداش‌های غافلگیرانه بدهید.این امکان را در کسب و کار آنلاین خود ایجاد کنید که با معرفی هر کاربر جدید از سوی مشتری، یک سورپرایز کوچک برای او در نظر دارید. برای موفقیت در کسب و کار آنلاین باید به مشتریان وفادارمان پاداش بدهیم. نیاز مشتری را بشناسیم. مشتری از ما چه توقعی دارد؟ چطور رفتار کنیم که از سایر رقبا متمایز باشیم؟ چه کنیم که مشتری جذب ما شود؟ چه کنیم که مشتری خدمات ما را خاص و مفید بداند؟ پاسخ تمامی این پرسش‌ها در خود ما خلاصه می‌شود. خودمان را در جایگاه مشتری قرار دهیم و به این موضوع فکر کنیم که به عنوان یک مشتری چه فاکتورهایی برایمان جذاب است.

۳- دیدنی، دیده می‌شود

لطفا شعارهایی از این قبیل را کنار بگذارید. دیدنی تا تلاش نکند و مدام در چشم مخاطب نباشد، دیدنی نمی‌شود حتی اگر با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهد. دیدنی وقتی در یک کسب و کار آنلاین دیدنی می‌شود که تولید محتوا کند. صرف هزینه برای تولید محتوای متنی، محتوای ویدیویی و تصویری برای موفقیت در فروش اینترنتی هم با یکی دو بار میسر نمی‌شود. شما باید به طور مستمر و مداوم در سایت کسب و کار خود تولید محتوا داشته باشید. گوگل زمانی سایت شما را بالا می‌آورد که حرفی برای گفتن داشته باشید. در حداقل‌ترین امکان، کاربران برای گرفتن یک آمار سرانگشتی از سایت شما بازدید کنند. با زبان خودمانی برایتان بگوییم اگر می‌خواهید در آشفته بازار دنیای اینترنتی، سری در میان سرها درآورید، باید محتواهای کاربردی و مستمر در سایت و در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید.

اقتصاد جدید نیاز به دیده شدن دارد

۴- بخواهیم تا برآورده شود

بخواهیم تا برآورده شود، این دیگر یک شعار نیست. اگر فروش موفقی ندارید، اگر هنوز نمی‌دانید از کجا و چطور شروع کنید، اگر با لب و لوچه آویزان در حال خواندن این محتوا هستید؛ ما به شما این تلنگر را می‌زنیم که از همین حالا تصمیم بگیرید که شروع کنید. همه به خوبی می‌دانند که موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما در یک چشم بر هم زدن و به یکباره زمانی که فکرش را نمی‌کنید، سیل بازدیدکننده‌ها به سمت خدمات شما هجوم می‌آورند. تنها کافیست که راهش را بلد باشید.

۵- لقمه را دور سرتان نچرخانید

لغت‌های پیچیده نظیر استراتژی‌های بازار، مشتری بالقوه، پروموشن تبلیغاتی و نظیر اینها فقط ذهن شما را درگیر می‌کنند. البته بدون شک واژه‌های این چنینی در استانداردهای یک کسب و کار بسیار به کار می‌آید. اما برای شروع کار نیازی به درگیر شدن با این واژه ها نیست. تنها کافیست که در مرحله اول سایتی راه اندازی کنید که مرتبط با فروش و عرضه کالا یا خدمات شما باشد. پس از آن به سراغ یادگیری بهینه سازی سایت باشید. اگر دانشی در این حیطه ندارید، بهتر آن است که سایت خود را به دست کاردان و مدیران سایت بسپارید. پس برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین نیازی به چرخاندن لقمه دور سرتان نیست. اگر از معنای واژه‌ای سر در نمی‌آورید، روی همان واژه قفل نشوید.

۶- در کمپین‌های تبلیغاتی شرکت کنید

شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی کسب و کار آنلاین خود را تبلیغ کرده و در اختیار عموم افراد قرار دهید. آنچه که کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهند، نمایش تبلیغ شما در پربازدیدترین وب سایت‌های ایرانی خواهد بود. شما حتی می‌توانید با صرف هزینه بسیار ناچیز در این کمپین‌ها شرکت کرده و تبلیغات خود را با بودجه بسیار محدود عرضه کنید.

۷- دست و دلباز باشید،خدمات رایگان داشته باشید

ارائه خدمات رایگان علاوه بر انکه باعث تشویق مشتری، نسبت به استفاده از خدمات شما می‌شود، باعث ایجاد جلب اطمینان و همچنین رضایت مشتری هم می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود که خساست نشان ندهید و بخش کوچکی از خدمات خود را مانند پشتیبانی رایگان، مشاوره رایگان، آموزش رایگان، ارائه تخفیف‌های ویژه، ارسال رایگان و مواردی از این قبیل را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

با تولید محتوا، غول‌های صنعت را از سر راه کنار بزنید

چطور می‌شود که یک هتل کوچک در برابر قدرت شرکت‌های بزرگ، از هوش آنلاین بهره ببرد. هدف از موفقیت در کسب و کار آنلاین، به کار گیری ذهنیت بازاریابی آنلاین است. قاعدتا هتل کوچکی که افزایش رزرو چشمگیر اتاق‌هایش از طریق وب سایت هتل بیشتر از رزرو از طریق آژانس‌های مسافرتی است، تا حد زیادی از هوش بازاریابی آنلاین بهره برده است. یا یک مطب دندان پزشکی را در نظر داشته باشید که بیمارانش تنها از طریق یک وب سایت اینترنتی افزایش پیدا کرده است. حالا با این توضیحات در ذهن خود تصور می‌کنید که ویژگی اصلی آن هتل کوچک و یا آن مطب دندانپزشکی در چیست؟ ویژگی هر دو در یک کلمه و آن هم قدرت محتوا همراه با جذابیت بصری سایت خلاصه می‌شود.

ذهنیت بازاریابی آنلاین

به این می‌گویند بازاریابی محتوایی!

در هفت گام برای حرفه‌ای شدن در کسب و کار آنلاین، به خلق محتوا اشاره کردیم. همیشه یک قدم از رقبایتان جلوتر باشید. عملکرد رقبایتان را بررسی کنید تا درک بهتری از مشتری مداری و بازاریابی به دست آورید. تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که خلاقیت و انگیزه را در مخاطب به وجود آورد. هر محتوایی که تولید می‌کنید حتما باید نکته تازه‌ای را به مخاطب یادآوری کند. بنابراین تا حد امکان تولیدات متنی، تصویری و ویدیویی جدید داشته باشید. متمایز بودن خودتان را به مخاطب اثبات کنید. به عبارتی با درک دقیق شخصیت مشتریان و نیازهای اطلاعاتی آنها، می‌توانید محتوایی در اختیارشان بگذارید که هوش و دانش‌شان را افزایش دهد. بازاریابی محتوایی حتی به سازمان‌ها در اندازه‌های مختلف، این امکان را می‌دهد تا مشتریان بیشتری جذب و حفظ کنند.
نتیجه گیری
به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کسب و کار آنلاین، شما تنها به چند ثانیه وقت نیاز دارید تا توجه بازدیدکنندگان‌تان را به خدمات خود جلب کنید و به گونه‌ای رفتار کنید که بازدیدکنندگان برای ماندن در وب سایت شما ترغیب شوند. بنابراین قدر این ثانیه‌ها را بدانید. در واقع بدون ترکیب طراحی فوق العاده و محتوای جذاب، قادر به انجام این کار نخواهید بود. تمامی توضیحات این مقاله در یک خط خلاصه می‌شود و آن هم جذابیت در ساختار وب سایت، رفتار با مشتری و کیفیت ارائه خدمات می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

2 فکر در مورد «۷ گام جذب مشتری | مسیر حرفه ای شدن در کسب و کار آنلاین»
    مهدی بختیاری ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

    بسیار عالی و مفید بود🙏🙏

    پاسخ
      احمدرضا رنجبر ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

      سپاس از لطف شما.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo
درود، احمدرضا رنجبر هستم. چطوری میتونم کمکت کنم؟