صفر تا صد چت آنلاین در وب‌سایت

صفر تا صد چت آنلاین در وب‌سایت

پیشرفت تکنولوژی یک امکان بزرگ و باورنکردنی را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار داد: فروش غیرحضوری. به تدریج، با گسترش تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت، «فروش آنلاین» تبدیل به شیوه‌ی غالب فروش غیرحضوری شد.

این اتفاق جدید، بازار فروش را گسترده‌تر کرد. حالا دیگر فروشندگان ناچار نبودند به بازار کوچک محله یا شهر خود بسنده کنند، بلکه بازار بسیار بزرگ‌تری را در اختیار گرفتند. بازاری که گاه از دورترین شهرهای کشور یا حتی کشورهای مجاور نیز مشتریانی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

با توسعه‌ی روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین، فروشندگان در صدد برآمدند تا با استفاده از روش‌های خلاقانه و جدید، فروش خود را افزایش دهند و گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند. یکی از این روش‌ها، که اتفاقاً مورد اقبال بسیاری از فروشندگان قرار گرفت، امکان «چت آنلاین» بود.

در این یادداشت، قصد داریم هرچه که باید از چت آنلاین بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا در این باره اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان با ما همراه باشید.

چت آنلاین چیست؟

اگر اهل گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها باشید، حتماً دکمه‌ای را دیده‌اید که با کلیک کردن روی آن، می‌توان با پشتیبان یا کارشناس فروش آن مجموعه گفتگو کرد. به این امکان، که این روزها بین کاربران و مدیران سایت‌ها بسیار پرطرفدار شده است، چت آنلاین گفته می‌شود.

در اغلب موارد، نرم‌افزار چت آنلاین بر پایه‌ی مرورگر است. بنابراین، مشتریان برای استفاده از این امکان نیاز به دانلود یا نصب هیچ نرم‌افزاری نخواهند داشت و همه‌چیز در همان صفحه‌ای که در حال مشاهده‌ی آن هستند اتفاق می‌افتد.

مزایای استفاده از چت آنلاین

 

مزایای استفاده از چت آنلاین

استفاده از امکان چت آنلاین در وب‌سایت مزایای زیادی برای شما به‌همراه خواهد داشت. در این قسمت برخی از مهم‌ترین مزایای چت آنلاین را با هم مرور خواهیم کرد.

1) افزایش فروش: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های چت آنلاین در وب‌سایت، این است که امکان خدمت‌رسانی به مشتریان را تسهیل و تسریع می‌کند و در نتیجه، روی میزان فروش شما تأثیر مثبت می‌گذارد. با استفاده‌ی درست از این امکان، حتی می‌توانید مشتری را ترغیب به خرید بیشتر و دقیق‌تر نمایید.

2) جلب اعتماد مشتری: زمانی که سرعت پاسخگویی به مشتریان بالا برود، اعتماد آن‌ها نیز افزایش خواهد داشت. بدیهی است که شما به فروشنده‌ای که همیشه پاسخگو و در دسترس است، آسان‌تر و سریع‌تر اعتماد کنید.

3) کاهش هزینه‌ها: با استفاده از امکان چت آنلاین، می‌توانید از یک کارشناس فروش برای پاسخگویی به چندین مشتری به‌صورت همزمان استفاده کنید. این اتفاق، هزینه‌ی نیروی انسانی را برای کسب‌وکار شما به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

4) رضایت بیشتر مشتریان: نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند مشتریانی که از چت آنلاین استفاده می‌کنند، در مقایسه با کسانی که پاسخ خود را با ایمیل یا تماس تلفنی دریافت کرده‌اند، احساس رضایت بالاتری از خدمات ارائه‌شده دارند.

5) تعامل با مشتریان: دیگر مزیت چت آنلاین این است که شما را به‌سرعت به مشتریان‌تان متصل می‌کند. در نتیجه اگر متوجه شوید یکی از مشتریان در قسمتی از فرآیند خرید، برای مثال در پرداخت هزینه، به مشکل خورده است می‌توانید به سرعت خودتان را به او رسانده و مشکلش را حل کنید.

6) به‌دست آوردن اطلاعات ارزشمند: با استفاده از نرم‌افزار چت آنلاین و یک‌پارچه کردن آن با نرم‌افزار CRM می‌توانید اطلاعات بسیار ارزشمندی از مشتریان خود به‌دست آورید.

معایب استفاده از چت آنلاین

حتماً شنیده‌اید که هیچ طاووسی بی‌عیب نیست! از نرم‌افزارهای چت آنلاین نیز نمی‌توان انتظار داشت که هیچ ایرادی نداشته باشند. بنابراین بیایید پس از بررسی مزایای چشم‌گیر آن، نگاهی نیز به معایبش بیندازیم.

1) مشخص نبودن لحن و صمیمیت کلام: بزرگ‌ترین ایراد چت کردن این است که طرف مقابل متوجه لحن کلام نخواهد شد. بنابراین نباید انتظار داشت صمیمیتی که در یک دیدار مستقیم یا یک تماس تلفنی می‌تواند شکل بگیرد، در هنگام چت کردن نیز ایجاد شود.

2) مشکلات پاسخگویی: پاسخ دادن به برخی سؤالات دشوار یا پیچیده‌ی کاربران در چت آنلاین، کار راحتی نیست. بسیاری از کاربران نیز نمی‌توانند مقصود خود را به‌صورت صحیح به اپراتور انتقال دهند و به‌همین دلیل دچار احساس نارضایتی خواهند شد.

3) طولانی شدن زمان پاسخگویی: در صورتی که هیچ اپراتوری آنلاین نباشد، یا تعداد زیادی از کاربران همزمان نیازمند گفتگو با کارشناس باشند زمان پاسخگویی طولانی خواهد شد.

در مجموع، به عقیده‌ی ما ویژگی‌های مثبت استفاده از نرم‌افزارهای چت آنلاین بسیار بیشتر از معایبش است و شما می‌توانید با کمی دقت و هوشمندی در بهره‌گیری از آن، به بهترین نحو از مزایایی که برای‌تان به ارمغان می‌آورد استفاده کنید.

بزرگ‌ترین ایراد چت آنلاین، مشخص نبودن لحن و صمیمیت کلام است.

 

معرفی مشهورترین سرویس‌های چت آنلاین

حالا که اطلاعاتی در رابطه با سرویس چت آنلاین و مزایا و معایب آن به دست آورده‌اید، وقت خوبی است که سراغ بهترین نرم‌افزاهای چت آنلاین برویم و با برخی از آن‌ها آشنا شویم.

نرم‌افزار کریسپ (Crisp)

نرم‌افزار کریسپ، یک سرویس خارجی است که امکان چت آنلاین در وب‌سایت را فراهم می‌آورد و استفاده از آن نیز رایگان است. این نرم‌افزار از زبان فارسی نیز به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و پس از نصب، می‌توانید زبان آن را تغییر دهید. به‌علاوه، قابل شخصی‌سازی است و امکان تماس صوتی و ویدیویی را نیز برای شما فراهم می‌کند.

برخی از دیگر مزایای استفاده از این نرم‌افزار عبارتند از: امکان ترجمه‌ی هم‌زمان پیام‌ها، امکان همگام‌سازی با واتس‌آپ، توییتر، تلگرام و فیس‌بوک، بهرمندی از یک بازی آنلاین درون‌برنامه‌ای، امکان ارسال انواع عکس و فایل و در نهایت امکان تعریف کردن سناریوهای آماده برای چت اتوماتیک با کاربر.

 

نرم‌افزار کریسپ، امکان تماس صوتی و ویدیویی را نیز برای شما فراهم می‌کند.

نرم‌افزار tawk.to

نرم‌افزار چت آنلاین tawk.to بیش از 1 میلیون کاربر فعال دارد و به شما امکان می‌دهد به‌صورت رایگان با کاربران سایت خود گفتگو کنید. از جمله مزایای این نرم‌افزار می‌توان به ارائه‌ی آمار real time، سازگاری با تمام مروگرها و نصب آسان اشاره کرد.

نرم‌افزار tidio

این افزونه‌ی وردپرسی، با بیش از 30هزار نصب فعال و امتیاز 4.9 از 5 یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان چت آنلاین برای وب‌سایت محسوب می‌شود.

برای کار با این نرم‌افزار، لازم است ابتدا یک حساب کاربری در سایت ارائه‌دهنده‌ی سرویس ایجاد کرده و پس از اتصال سایت خود به حساب کاربری، از مزایای آن استفاده کنید.

اپلیکیشن گفتینو

اپلیکیشن گفتینو یک سرویس چت آنلاین است و برای استفاده از آن، نیازی نیست حتماً یک وب‌سایت داشته باشید.

برخی از مزایای این سرویس عبارتند از: امکان شخصی‌سازی ظاهر نرم‌افزار، حجم کم و سرعت بالا، امکان استفاده از پاسخ‌های آماده برای سؤالات متداول، امکان ضبط صدا، امکان ویرایش پیام، امکان پاسخگویی به پیام‌ها از طریق تلگرام، ارائه‌ی آمار و گزارش کامل و…

البته استفاده از این سرویس رایگان نیست و برای استفاده از آن باید یکی از بسته‌های ماهانه یا سالانه را از وب‌سایت گفتینو خریداری کنید.

نرم‌افزار رایچت (Raychat)

نرم‌افزار رایچت، یکی دیگر از سرویس‌های چت آنلاین ایرانی است که می‌توانید از آن در وب‌سایت خود استفاده کنید.

برخی از مزایای این نرم‌افزار از این قرار است: امکان ارسال پیام هوشمند برای مشتریان، امکان ارتباط گروهی تیم پشتیبانی با مشتری‌ها، امکان اتصال به تلگرام، امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید رایچت برای پاسخگویی به مشتریان، امکان آرشیو مکالمات، قابلیت مشخص کردن زمان کاری و…

استفاده از سرویس رایچت تا 14 روز رایگان است ولی پس از آن، برای استفاده از این سرویس باید بسته‌های ماهیانه خریداری کنید. جالب است بدانید که برخی از مشهورترین کسب و کارهای ایرانی از جمله سینماتیکت، کافه بازار، اسنپ روم و… از این سرویس برای پاسخگویی به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

سخن پایانی

در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با سرویس چت آنلاین در وب‌سایت و مزایا و معایب استفاده از آن آشنا کنیم. در پایان نیز، برخی از مشهورترین نرم‌افزارهای چت آنلاین را به شما معرفی کردیم که می‌توانند به توسعه‌ی کسب و کار شما کمک کنند.

امیدواریم این مطلب سایت میرکاوب، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دانلود pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میخواهید بدانید، در مورد ما چه میگویند؟

بیانیه چشم‌انداز شرکت میرکاوب: معتمد ترین شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر وب در ایران و خاورمیانه، با کیفیت مثال‌زدنی و تجربه‌ای لذت‌بخش تا سال 1405

خدمات میرکاوب

ارتباط باما

مازندران، آمل، خیابان امام خمینی، آفتاب58
اپلیکیشن پرتال مشتریان
تمامی حقوق این سایت برای شرکت میرکا روناک کاسپین محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.